
ZWROTY I REKLAMACJE
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Masz prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny. Pamiętaj jednak, że towar nie może posiadać śladów użytkowania. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, poinformuj nas o swojej decyzji w terminie 14 dni od dnia, w którym Ty lub osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Ciebie fizycznie otrzymałeś/otrzymała zakupiony towar. Za jednoznaczne oświadczenie uznajemy zarejestrowanie zwrotu na naszej stronie zwrotu zakupów (i taką formę rekomendujemy). Jeśli wolisz, możesz przesłać oświadczenie o odstąpieniu pocztą elektroniczną na adres outletowenowe@gmail.com lub tradycyjną na adres:
OutletoweNowe Paulina Korzeniowska
ul. Kostrzyńska 1/1,
74-400 Dębno
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Kupującemu w wypadkach określonych szczegółowo w art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
REKLAMACJE
- Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć klientowi Towary zgodne z Umową.
- Wobec konsumentów i Przedsiębiorców Uprzywilejowanych Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zgodność Towaru zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta. Wobec pozostałych klientów Sprzedawca ponosi odpowiedzialność na zasadach wynikających z kodeksu cywilnego.
- Reklamacje mogą być składane:
- w formie elektronicznej na adres: outletowenowe@gmail.com
- lub w formie pisemnej na adres:ul. Kostrzyńska 1/1, 74-400 Dębno.
- Wzór formularza reklamacyjnego
Miejscowość, data
Pełna nazwa sprzedawcy
Adres siedziby sprzedawcy
Imię i nazwisko konsumenta
Adres konsumenta
Reklamacja towaru (żądanie naprawy/wymiany)
Zawiadamiam, że zakupiony przeze mnie w dniu ……….. [nazwa towaru] jest niezgodny z umową. Niezgodność z umową polega na ……….. Brak zgodności z umową został stwierdzony w dniu……….. W związku z tym na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (art. 43d) żądam:
- wymiany towaru na nowy*
- nieodpłatnej naprawy towaru*
………………………
Podpis konsumenta
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację w takiej formie, w jakiej została ona złożona (pisemnie lub poprzez wiadomość e-mail) w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji.
- W razie niezadowolenia ze sposobu załatwienia reklamacji przez Sprzedawcę, konsument i Przedsiębiorca Uprzywilejowany mogą (niezależnie od zwykłego postępowania przed sądem powszechnym) skorzystać także z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- W powyższym celu można:
- zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,
- skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów,
- skorzystać z platformy ODR (Online Dispute Resolution), która służy do internetowego rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami, jeśli spór dotyczy zobowiązań wynikających z umowy zawartej przez internet. Więcej informacji o platformie ODR można znaleźć tutaj,
- zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy.
- Dodatkowe informacje odnośnie pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń można uzyskać także na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://polubowne.uokik.gov.pl/.
ZWROT PIENIĘDZY
W przypadku odstąpienia od umowy, zwrócimy Ci kwotę zapłaconą za towar oraz koszt dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów, wynikających z wybranego sposobu dostarczenia innego, niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany w naszym sklepie), w terminie 7 dni, a w każdym przypadku nie później, niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym otrzymaliśmy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Zastrzegamy sobie możliwość wstrzymania się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania zwracanych towarów lub dostarczenia dowodu ich odesłania.
Jeśli wybierzesz zwrot za pośrednictwem naszej strony do zwrotu zakupów, dowodem potwierdzającym odesłanie zwracanych towarów będzie status przesyłki zwrotnej, który otrzymamy automatycznie po zgłoszeniu zwrotu.
Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jak w pierwotnej transakcji, chyba że wyrazisz zgodę na inne rozwiązanie.
Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanych produktów będące wynikiem korzystania z nich w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktów. Zastrzegamy sobie prawo do dochodzenia względem Konsumenta z tego tytułu odszkodowania, w zakresie w jakim zezwalają na to obowiązujące przepisy prawa.
ZWROT TOWARU
Zwracane przedmioty należy odesłać lub przekazać do naszego sklepu niezwłocznie, a w każdym razie nie później, niż 14 dni od dnia, w którym poinformowałeś nas o odstąpieniu od umowy. Termin uznajemy za zachowany, jeżeli rzecz zostanie odesłana przed upływem terminu 14 dni. Koszt odesłania towaru do naszego sklepu ponosi osoba zwracająca.
Zwracane przedmioty należy odesłać na adres:
OutletoweNowe Paulina Korzeniowska
ul. Kostrzyńska 1/1,
74-400 Dębno
WARUNKI GWARANCJI
Wszelkie reklamacje i roszczenia gwarancyjne będą rozpatrywane przez naszą firmę zgodnie z obowiązującym polskim prawem i dobrymi praktykami biznesowymi. Prawem właściwym dla umowy jest prawo polskie. Sklep internetowy zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszych warunków gwarancji w każdym czasie, o czym poinformuje Klientów na swojej stronie internetowej.
Gwarancja obejmuje wyłącznie produkty zakupione w naszym sklepie internetowym wraz z ważnym dowodem zakupu.
Prowadzimy outlet internetowy i w związku z charakterem prowadzonej przez nas sprzedaży, wszystkie sprzedawane przez nas produkty posiadają 90 dniową gwarancję rozruchową dla konsumentów i firm.
Gwarancja obejmuje wady fabryczne.
Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń spowodowanych niewłaściwym użytkowaniem, uszkodzeń mechanicznych, uszkodzeń wynikających z nieprawidłowego montażu lub instalacji.
W przypadku wykrycia wady, Klient powinien niezwłocznie skontaktować się z nami na adres mailowy: outletowenowe@gmail.com
O rozstrzygnięciu reklamacji sklep internetowy poinformuje w ciągu 14 dni otrzymania towaru przez nasz serwis.
W przypadku uzasadnionej reklamacji sklep internetowy zobowiązuje się do naprawy, wymiany produktu lub zwrotu pieniędzy w ciągu 30 dni od otrzymania reklamowanego produktu w naszym serwisie.
Jeśli reklamacja zostanie odrzucona, zostaniesz poinformowany o przyczynie odrzucenia, a produkt zostanie do Ciebie zwrócony, bez ponoszenia dodatkowych kosztów przesyłki zwrotnej.